18 Haziran 2009 Perşembe

RHODODENDRON PARK






















Bu muhteşem kareleri Almanya/Bremen Rhododenron Park'ta çektim.
Rhododendron=Açelya
Böyle görüntüler insanın aklını başından alıyor.Alan çok büyük yürü yürü bitmiyor.Park yer
yer haritalarla desteklendirilmiş,dolayısyle kaybolmak istesen bile kaybolamıyorsun:D
Çiçeklere olan bakım muhteşem ve ayrıca şifa bitkileri ağırlıkta.Şifa bitkilerini mevsim
koşullarından ötürü canlı bulamadığım için ilgimi çeken manzaraları çekmeyi tercih ettim.
Şimdi internetten bulduğum bilgiler sonucunda size açelyayı tanıştırayım:
Açelya,
fundagiller (Ericaceae) familyasının ormangülü (Rhododendron) cinsinden bazı bitki türlerine verilen ad.
Anavatanı
Kuzey Amerika ile Asya'nın tepelik bölgeleri olan bu bitkilerin çoğu ormanlarda, kayalık akarsu kıyılarında, bataklık ve gölge yerlerde yetişir. Bahar ya da yaz aylarında pembe, altın sarısı, ateş kırmızısı ve portakal renginin bütün tonlarında ya da beyaz renkte çiçekler açan küçük çalılık bitkilerdir. Açelyalar ormangülleri gibi, çürümüş bitki artıklarınca zengin, humuslu toprakları severler.
Japonlar, yaklaşık 1000 yıldır cüce açelyalar yetiştirmekte ve yöntemlerini gizli tutmaktadırlar. Hint açelyası 1680'de Hollandalılar tarafından Çin'den Avrupa'ya götürürlmüş ve bu türden Avrupa'ya özgü birçok yeni tür geliştirilmiştir. Bunlardan biri günümüzde Belçika'nın ulusal çiçeği olarak kullanılmaktadır.


Ben de yetiştirmek istiyorum ama Marmaris gibi bir ortam açelyalar için hiç de uygun değil...

Karadenizlilerrr sizde vardır bol bol açelyalar....

2 yorum:

ELİF dedi ki...

Ne güzel kareler bunlar,buram buram sanki karadeniz kokuyor....

Bugday Tanesi dedi ki...

sağol canım benim...
bir nebze güzellik yaşatabildiysem ne mutlu bana...