3 Aralık 2010 Cuma

AMANIN DA MİM GELMİŞ YİNE

Öğretmenim canım benim Özlem'den gelmiş mim. Bakalım ne demiş?

Okumana gerek olmayan kitaplar:  İzlediğim filmlerin sonradan çıkan kitapları (hep hayal kırıklığına uğradım) ve cinayet romanları.

Daha önce okuman gereken kitaplar olmasaydı okumak isteyeceğin kitaplar:  Bu soru bana biraz saçma geldi, kitap okumasını seven bir insanın dünya kadar okumak istediği kitap vardır :) Hangisini yazayım şimdi? Aaaaa cevaplamıyorum ya...

Uzun zamandan beri okumayı düşündüğün kitaplar: Biricik arkadaşım bana Mevlana'nın Mesnevisi'ni hediye etmişti. Ama anlamakta çok zorluk çektiğim için okuyamıyorum. Bir tercümanla beraber okumak ve anlamak istiyorum var mı yardımsever birisi?

Uzun zamandan beri arayıp bulamadığın kitaplar: Yani sürekli bu konuya değiniyorum ama hakikaten Marmaris'te istediğin kitabı bulmak zor. Ama son dönemlerde iki kitapçımız oldu. Onlarda da sorduğun hiçbir kitap yok. Sağolsunlar sipariş veriyorlar da ulaşabiliyoruz istediğimiz kitaba...Dolayısı ile arayıp da zamanında bulamadığım kitaplar çok.

Şu anda üzerinde çalıştığın konu ile ilgili kitaplar: Yok, sırası gelen kitabı okuyorum.

Her olasılığa karşı elinin altında bulunmasını arzuladığın kitaplar:  Okuduğum bir kitabı ikinci kez okumasını sevmeyenlerdenim. Okuduğum her kitaptan sonra kısa kısa özetler çıkarırım ve kitap özetlerini dosyamda saklarım.Ne çalışkanım değil mi?  Elimin altında olması gereken işte o dosyadır :)

Belki bu yaz okumak için bir kenara kaldırabileceğin kitaplar : Yok. Kitap almakta abartım yoktur. Yani şunu aldım rafta bekler,bunu aldım yaza bekler demem hiç. Bir alışta en fazla üç kitap alırım ve bunları ruh halime göre sıraya koyup okurum.

Kitaplığında öteki kitaplara eşlik etmesi için gerek duyduğun kitaplar:  Sevdiğim bir yazarın diğer kitaplarıdır. Yanyana durmaları bir güç duygusu verir bana hep. Kitaplığıma baktığımda bunları okudum ve her birinde ayrı bir serüvene daldım diyebilmek o yazarın hayalini gerçekleştirmiş olması demektir benim gözümde.

Sende beklenmedik ve çılgınca bir ilgi uyandıran, üstelik buna haklı bir gerekçe bulamadığın kitaplar: Masumiyet Müzesi. Çok merak ederek aldım ve çabuk bitirdim. Ama abartılacak bir tarafı yoktu bence. Sanki bir Türk filmini izlemek yerine okudum sadece.

Çok uzun zaman önce okunmuş olsa da şimdi yeniden okumak isteyeceğin kitaplar: Okuduğum bir kitabı ikinci kez okumasını sevmeyenlerdenim demiştim deminki sorunun cevabında. Ama Ayşe Kulin'in tüm kitapları sanırım bir şans daha hak ederdi benden.

Hep okumuş numarası yaptığın ama artık gerçekten oturup okumanın zamanı geldiği kitaplar:  Numara yapmadım ama Halide Edip romanları var hala okumadığım, bazı Yaşar Kemal romanları. Bazı dünya klasikleri, ya ben daha küçüğüm okumam gereken çok şey var çoooooooookkk :)

Küçüleyim de cebinize gireyim değil mi?

Bozgun Odası ve Rafların Arasından bu mim size geldi. Sevgiler...

2 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Teeşkkürler canım, sevgiler kocaman:)

Bugday Tanesi dedi ki...

Özlemcim,sevgiler döndü sana geriye :)