5 Ekim 2008 Pazar

MUTLAK YALNIZLIK

'' Mutlak yalnızlık bana gittikçe temel bir formül gibi , asıl tutkummuş gibi geliyor. Yani yapıtların en güzellerini yarattığımız anları yalnızlığa borçluyuz. Pek çok şeyi yalnızlık uğruna feda etmeyi bilmek gerekir. ''
(Nietzsche)

Nietzsche'nin yazdığı bir metin ne kadar da etkiledi beni. Evet,yalnızlık kutsal bir şey. Çoğu kalabalıktan daha gürültülü ve daha verimli. Elimde tuttuğum kalem yalnızlığımın simgesi. Eğer çoklu ortamda çoklu sohbetlerde bulunsaydım kelimelerim uyuşacaktı. Önceden dinlemek önemli gelirdi bana. Deneyimlerden yararlanıp insanı irdelemek en sevdiğim bulmacamdı. Lakin gördüm ki parlayan ışık loş bir görünüm aldı ve böylece anladım ki dinlemek değil öğrenmek oldu mühim olan.

Yalnızlıktan korkuyordum önceleri. Telaşede tek başıma kalmak işime gelmiyordu. Zaman geçtikçe öğrendim ki yalnızlık büyütüyor beni. Gözlemlediklerimi eleştirmek yadırganıyor, dolayısıyla beni farklı kılıyor. Ben farklı kılındıkça cümlelerim büyüyor , filiz açıyorum. Kendime geliyorum. Sıradanlığın büyüsü boyamıştı gözümü. Uzun süre önce yıkandım arındım. Doğallığın akışına verdim her şeyi. Ve tüm yenileri yalnızlığımla buldum. İçimdeki sese verdim kendimi....



NİETZSCHE KİMDİR? : Friedrich Wilhelm Nietzche ; 'Güç İstenci', 'Üstinsan' , 'Bengidönüş' gibi özgün fikirlerle tanınan varoluşçu alman filozofudur. Nietzsche'nin felsefe öğretisi, kendi çağına tümden bir karşı çıkış olarak görülmektedir. Kendisinin bütün derdi , insanın akılcılığın kıskacından kurtarıp kendisi üzerinden düşünmesini sağlamaktır. İnsanlara yeni değerler getirmeye çalışarak güçlü insanların egemenliğinde, çoğunluktan ibaret olan ve sürü olarak nitelendirdiği insanlıkta ilerlemenin mümkün olduğunu ileri sürmüştür. Sürü kendini feda ederek üst insanı belirleyecektir. Üst insan benim diyebilen, kendi gözleriyle gördüğü gerçekliği belirleyen insan olarak görülmektedir. Bütün varlığın temelinde daha güçlü olmaya yönelik irade vardır. Nietzsche'ye göre, insanoğlu sadece kendini korumak ve yaşamak istemez aksine asıl isteği daha güçlü olmaktır.

Hiç yorum yok: